HANDELSBETINGELSER VED KØB PÅ BABYSENSE.DK

Vi håber du bliver tilfreds med dit køb her hos os. Du finder her på siden en oversigt over vores betingelser, retur- og reklamationsoplysninger. Har du spørgsmål som ikke bliver besvaret her, er du altid meget velkommen til at kontakte os.

Bestilling
Der kan kun bestilles varer via webshoppen, men vi hjælper dig gerne både via telefon og mail, hvis du skulle have spørgsmål omkring bestilling eller betaling.

Betaling
Hos Babysense.dk kan du betale med Mastercard, Visakort, Dankort og PayPal.  Vi trækker først pengene når varerne er afsendt fra vores lager. Vi pålægger ingen kortgebyr på dit køb. Dine kreditkortinformationer opbevares via en krypteret sikker forbindelse (SSL). Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Børnepenge
Som en ekstra service kan du hos Babysense.dk bestille dine varer og først betale senere, når de næste børnepenge kommer. Du skal blot vælge skrive “Børnepenge” i kommentarfeltet i din bestilling – Det er vigtigt at du betaler med et gyldigt Dankort eller Visa/Dankort. Datoerne for børnepenge er: 20. januar – 20. april – 20. juli – 20. oktober.

Levering & fragt
Alle varer fremsendes med DAO Shop to Shop, medmindre andet fremgår af tilbuddets detaljer. Vi bestræber os altid på at afsende varerne hurtigst muligt. Vi sender samme dag, hvis du bestiller inden klokken 15.00. Leveringstiden er 1-3 dage, hvis varerne er på lager. Fragt er gratis (shop to shop).

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Hos Babysense.dk har du altid to års fuld reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Altid kontakt os på mail inden du sender retur.
Reklamationer skal fremsendes til:

Babysense.dk
Klostervej 4
4000 Roskilde

Mærk forsendelsen med “Reklamation”, og vedlæg en seddel med ordrenummer, så vi kan ekspedere dig hurtigere. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Det er vigtigt, at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os. Vedlæg gerne en beskrivelse i returpakken, og evt. en kopi af ordrebekræftelsen, da det letter vores arbejde og behandlingstid.

Såfremt at reklamationen accepteres, vil Babysense.dk betale returgebyret, så du ikke har omkostninger vedr. reklamationen.

Fortrydelsesret
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til os enten på mail (Info@Babysense.dk) eller telefon (20819128). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Vi afholder de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal dine varer sendes forsvarligt til følgende adresse:

Babysense.dk
Klostervej 4
4000 Roskilde

Mærk forsendelsen med “Retur”

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres og opbevares i 1 år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige er babysense.dk

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Babysense.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: Info@BabyDelux.dk.

Tilfredsgaranti
Vi stræber altid efter, at du skal være 100% tilfreds. Det vil sige, at hvis du har handlet med os, og ikke er tilfreds, så kontakt os. Vi vil altid finde en løsning!

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på nr: 20819128 eller kontakt os pr mail: Info@Babysense.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

via www.forbrug.dk . Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/